Ciekawostki, informacje, rzetelne wiadomości
Skuteczne odchudzanie
Sport 08 kwietnia 2021

Jak odchudzać się skutecznie?

Należysz do grona osób które wypróbowały już prawdopodobnie wszystkie popularne diety, wykupiły programy treningowe promowane przez instagramowych celebrytów, a także testowały większość dostępnych na rynku suplementów diety na odchudzanie, a mimo to Twoja waga nadal stoi w miejscu, a zmiany w wyglądzie sylwetki są praktycznie niezauważalne? W takim razie dziś zaproponuję Ci zupełnie inne podejście, które nie tylko nie wymaga rewolucyjnych zmian z dotychczasowym trybie życie, ale również nie wiąże się praktycznie z żadnymi dodatkowymi kosztami.

Często w życiu okazuje się, że najmniej skomplikowane rozwiązania są zarazem tymi najbardziej skutecznymi. Dokładnie tak może być też w przypadku skutecznego odchudzania. Poniżej przedstawię Ci kilka bardzo podstawowych zasad, których stosowanie nie powinno przysparzać żadnych trudności, a jedyną przeszkodą w osiągnięciu sukcesu może okazać się tylko brak konsekwencji. Jeśli tylko znajdziesz w sobotę odrobinę samodyscypliny i nie zrezygnujesz już po kilku pierwszych dniach to bez problemu zaczniesz zauważać korzystnie zmiany nie tylko w Twoim wyglądzie, ale również samopoczuciu.

Stan zdrowia

To naprawdę zaskakuję, że tak niewielu autorów przeróżnych poradników dotyczących odchudzania lekceważy temat jakim są początkowe badania lekarskie. Organizm który nie jest do końca zdrowy, który nie funkcjonuje prawidłowo, może nie reagować nawet na najbardziej skuteczną dietę oraz program treningowy. Zdarza się, że przyczyna porażki przy odchudzaniu leży właśnie w złym stanie zdrowia.

Właśnie dlatego w pierwszej kolejności powinniśmy udać się do naszego lekarza rodzinnego i powiedzieć mu o swoich planach dotyczących odchudzania. Jeśli lekarz sam nie wyjdzie z inicjatywą to dobrze jest poprosić go przynajmniej o skierowanie na podstawowe badania krwi, ciśnienia, być może EKG i kilka innych. Osobiście jestem zdania że morfologię powinno się wykonywać (nawet prywatnie, we własnym zakresie) przynajmniej dwa razy w roku, a ciśnienie kontrolować na bieżąco co kilka dni. Dopiero po uzyskaniu wyników, które świadczą o braku przeciwwskazań do wprowadzania zmian w naszym trybie życie i odżywania powinniśmy przystąpić do kolejnych etapów walki o wymarzoną sylwetkę.

Ponadto warto zadbać o tak zwaną higienę życia, czyli unikanie w miarę możliwości sytuacji stresujących, zadbanie o dobrą jakość snu i jego odpowiednią długość, zrezygnowanie z używek typu alkohol czy nikotyna oraz wiele innych podobnych, drobnych spraw, które sprawią, że nasz organizm odwdzięczy nam się nie tylko lepszym samopoczuciem, ale także szybszymi efektami odchudzania.

Nawyki żywieniowe

Sposób ozywania ma kluczowy i największy wpływ na to jak skuteczna będzie nasza walka z niechcianym tłuszczem. Tak naprawdę dobrze dobrana dieta jest jedynym co jest niezbędne do zrzucania zbędnych kilogramów. Najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście ustalenie jadłospisu na podstawie naszego zapotrzebowania kalorycznego, w wyliczeniu którego pomoże nam wiele kalkulatorów dostępnych w Internecie. Jeśli dysponujemy środkami finansowymi to możemy udać się do dietetyka który pomoże nam na początku naszej przygody ze zdrowym odżywaniem.

Zdaję sobie jednak sprawę, że nagła zmiana sposobu żywienia może być w niektórych przypadkach bardzo trudna, dlatego możemy zastosować metodę małych kroków. Wyrzućmy z naszego jadłospisu słodycze i kaloryczne przekąski, następnie zrezygnujemy z napoi z dużą zawartością cukru, a w kolejnym etapie zamieńmy niskiej jakości fast fooda na zdrowsze odpowiedniki przygotowywane samodzielnie w domu. Celowo moja propozycja opiera się na stopniowym wyrzucaniu z diety kolejnych bezwartościowych produktów, a nie eliminowaniu ich nagle, z dnia na dzień. Może to być klucz do tego jak schudnąć skutecznie, a jednocześnie unikać przy tym frustracji i szybkiego zniechęcenia.

Odchudzanie dieta
Sposób odżywiania ma kluczowe znaczenie / źródło zdjęć: pixabay.com

Aktywność fizyczna

Skuteczne odchudzanie wcale nie wymaga od nas częstych wizyt na siłowni, czy wylewania litrów potu na zajęciach fitness. Oczywiście jeśli lubimy taką formę aktywności i sprawia nam ona przyjemność to nie powinniśmy z niej rezygnować (jeśli tylko nie ma przeciwwskazań medycznych), ale w przeciwnym wypadku istnieje wiele innych rozwiązań. Tak naprawdę w celu efektywnego pozbywania się tłuszczu nie musimy ćwiczyć praktycznie w ogóle, ale pozwoli to na zachowanie sprężystego i jędrnego ciała, które będzie się prezentowało znacznie lepiej,a ponadto może przyspieszyć cały proces.

Jazda na rowerze lub rolkach, jogging, długie rodzinne spacery, wycieczki w góry czy wizyty na basenie – to jaką formę ruchu wybierzemy zależy wyłącznie od naszych prywatnych predyspozycji i od naszej wyobraźni. Pewnym jest natomiast że powinno nam to sprawiać przyjemność, bo tylko w takim przypadku będziemy w stanie uprawiać sport regularnie. Przy odrobinie chęci bez problemu znajdziemy formę aktywności, która jednocześnie pozwoli nam na miłe spędzanie czasu z przyjaciółmi lub rodziną, a być może okaże się świetnym sposobem na zawarcie nowych znajomości.

Dobrym sposobem może być połączenie przyjemnego z pożytecznym, czyli w miarę możliwości wplatanie sportu w nasze codzienne czynności. Być może dasz radę dojeżdżać do pracy na rowerze zamiast samochodem? Może jesteś w stanie idąc na autobus korzystać z przystanku znajdującego się nieco dalej od Twojego miejsca zamieszkania i tym samym nieco wydłużyć czas spaceru? Zastanów się czy zamiast korzystać z widny nie lepiej byłoby wejść po schodach? Pomysłów jest naprawdę wiele i sporą liczbę codziennych czynności możemy zmodyfikować tak, aby wymagały od nas choć minimalnie więcej aktywności.

Suplementy diety

Być może niektórych rozczaruję, ale nie zacznę tego akapitu od zareklamowania cudownego środka odchudzającego, który sprawi że cyferki na wadze zaczną z dnia na dzień wędrować w dół. Może rozczaruję jeszcze bardziej kiedy napiszę że takich środków po prostu nie ma. W tym akapicie chciałbym się natomiast skupić na suplementach mających za zadanie uzupełnienie podstawowych minerałów, witamin i innych mikroelementów które są niezbędne do właściwego funkcjonowania, a niestety nie zawsze udaje się je dostarczyć w odpowiedniej ilości razem z dietą. Oczywiście przyjmowanie jakichkolwiek suplementów powinno być skonsultowane z lekarzem lub przynajmniej wykwalifikowanym dietetykiem, a wcześniej poparcie chociaż podstawowymi badaniami krwi. Jednymi z najczęściej suplementowych substancji są na pewno magnez, witamina D3 i kwasy Omega 3. Czasami zdarza się, że konieczne okazuje się także uzupełnianie potasu, żelaza, witaminy C, B oraz A.

Skoro już wyżej wspomniałem o suplementach diety typowych dla odchudzania to należy się kilka zdań rozszerzenia tematu. Rynek pełen jest naprawdę skutecznych spalaczy tłuszczu, które dzięki odpowiednio dobranym składnikom (najczęściej możemy spotkać się z kofeiną, guaraną, ekstraktem zielonej herbaty, ekstraktem gorzkiej pomarańczy, z czarnego pieprzu i podobnym) mogą skutecznie ułatwić nam proces odchudzania, natomiast należy je traktować wyłącznie jako dodatek, a nie główny środek do osiągana celu. Suplementy staną tylko niewielki ułamek całej układanki pod nazwą „skuteczne odchudzanie”. Temat suplementów na odchudzanie jest na tyle obszerny że na pewno poświęcę mu osobny artykuł.

Nie wiem czy udało mi się Ciebie przekonać do porzucenia skomplikowanych diet i wyszukanych programów treningowych na rzecz prostych rozwiązań popartych dyscypliną i silną wolą. Nawet jeśli nie, to chyba nie zaszkodzi mimo wszystko spróbować – skoro masz na koncie wypróbowanych wiele metod na odchudzanie, to dlaczego nie spróbować jeszcze tej jednej? Tym bardziej że jej stosowanie nie jest związane praktycznie z żadnymi dodatkowymi wydatkami.

Pamiętaj, że jakakolwiek znacząca zmiana w sposobie odżywania się, czy diametralna zmiana metody treningowej, a także stosowanie suplementów diety powinno być poprzedzone konsultacją z lekarzem rodzinnym.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Skuteczne odchudzanie
Sport 08 kwietnia 2021

Jak odchudzać się skutecznie?

Należysz do grona osób które wypróbowały już prawdopodobnie wszystkie popularne diety, wykupiły programy treningowe promowane przez instagramowych celebrytów, a także testowały większość dostępnych na rynku suplementów diety na odchudzanie, a ...

BLOG P14.PL © 2021

Ta strona do działania wykorzystuje pliki cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich używanie. Wszystkie ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.

Rozumiem Opuść stronę