Ciekawostki, informacje, rzetelne wiadomości
Reklama obiektów noclegowych w Internecie
Biznes 14 maja 2021

Jak skutecznie reklamować obiekty noclegowe w Internecie?

Jesteś właścicielem niewielkiego pensjonatu, gospodarstwa agroturystycznego lub po prostu w jakiejś innej formie świadczysz usługi noclegowe i zastanawiasz się jak skutecznie promować swoją ofertę w Internecie? W tym krótkim tekście znajdziesz kilka najpopularniejszych i zarazem efektywnych metod, opisanych w taki sposób, aby każdy mógł znaleźć taką która najlepiej spełni jego oczekiwania.

Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych

Pozycjonowanie własnej strony internetowej – w bardzo wielkim uproszczeniu to podejmowanie czynności które mają sprawić, że na interesujące nas hasła (na przykład „Noclegi w Kołobrzegu”) nasza strona internetowa będzie się pojawiała w wynikach wyszukiwania wyżej od pozostałych. Jest to proces dość skomplikowany, wymagający specjalistycznej wiedzy, co za tym idzie konieczne będzie zatrudnienie firmy która zrobi to za nas lub poświęcenie sporej ilości czasu (nawet kilku miesięcy) na pozyskanie tej wiedzy i pozycjonowanie samodzielnie (co oczywiście jest również czasochłonne). Dodatkowo, co oczywiste konieczne jest posiadanie własnej strony internetowej.

Koszt pozycjonowania w branży turystycznej, dla popularnych miejscowości to wydatek co najmniej kilkuset złotych miesięcznie, a w niektórych przypadkach przypadkach może sięgać nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie. Ponadto jeśli jeszcze nie posiadamy własnej strony to będziemy musieli w nią zainwestować – co generuje kolejne wydatki. Warto też wspomnieć, że na efekty pozycjonowania, w przypadku nowej strony internetowej będziemy musieli poczekać czasami nawet kilka miesięcy.

Pozycjonowanie jest świetną metodą promocji, jednak z uwagi na koszty może być nieosiągalne dla niewielkich obiektów turystycznych, którym w popularnych miejscowościach będzie trudno konkurować z dużymi hotelami lub pensjonatami mającymi zdecydowanie większy budżet.

Wykorzystaj gotowe miejsca – sposób na tanią promocję obiektów turystycznych

A co jeśli moglibyśmy pojawiać się na stronie internetowej która już teraz wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania, jest często odwiedzana przez naszych potencjalnych Klientów, a jednocześnie musielibyśmy ponieść jedynie ułamek kosztów które trzeba by było przeznaczyć na pozycjonowanie własnej strony? Jest to możliwe i to w bardzo prosty sposób.

Katalogi obiektów noclegowych

Internetowy katalog obiektów noclegowych różni się znacznie od tradycyjnego katalogu stron. Przede wszystkim pozwala na zamieszczenie znacznie większej ilości treści i materiałów, takich jak chociażby zdjęcia, szczegółowe opisy, cenniki, kalendarza dostępnych terminów itp. Dobry katalog posiada sprytnie przemyślaną budowę (strukturę kategorii) oraz wyszukiwarkę dzięki której łatwo znaleźć obiekty noclegowe które spełniają oczekiwania potencjalnych przyjezdnych – na przykład posiadają dostęp do darmowego wi-fi, pozwalają na przyjazd ze zwierzętami czy posiadają własną strefę spa. Reklamując się w takim katalogu możemy dotrzeć z naszą ofertą do osób zainteresowanych dokładnie takimi warunkami noclegowymi jakimi dysponujemy.

Ponadto wiele spośród nich jest dobrze wypozycjonowanych w wyszukiwarkach internetowych. Koszt publikacji oferty w takim katalogu to najczęściej kilkaset złotych rocznie – w ramach tej opłaty otrzymujemy dostęp do naszej „wizytówki”, którą możemy dowolnie zarządzać, modyfikować informacje na niej zamieszczone, opis oferty, czy publikować dodatkowe zdjęcia. Cena za takie ogłoszenie jest zdecydowanie niższa niż koszty pozycjonowania i poniesiony wydatek zwraca się często już przy pierwszym pozyskanym z katalogu Kliencie.

Nawet jeśli posiadamy własną stronę to nadal warto promować się w tego typu katalogu, bo zyskujemy podwójnie – docieramy z ofertą do nowej grupy odbiorców, a ponadto tego typu „wizytówka” pomaga w pozycjonowaniu i promowaniu własnej strony.

Przykładem dobrego i właściwie prowadzonego katalogu może być strona Zanocuje.pl – Katalog Obiektów Noclegowych.

Artykuły sponsorowane

Innym sposobem na niedrogie promowanie obiektu noclegowego jest opublikowanie artykułu promocyjnego (sponsorowanego) na jakimś popularnym serwisie lub blogu. W Internecie znajdziemy całą masę ciekawych miejsc związanych turystyką i podróżowaniem, gdzie za publikację artykuły zapłaciły od kilkudziesięciu to kilkuset złotych, a taki tekst zostanie w sieci praktycznie na zawsze (chyba że strona zostanie zlikwidowana lub mówią o tym warunki umowy).

Reklama przy pomocy artykułów sponsorowanych może przybierać różne formy i z pewnością warto wypróbować co najmniej kilka z nich. W niektórych przypadkach opublikowany tekst może dotyczyć wyłącznie naszej oferty, opisywać jej zalety i zawierać zdjęcie naszego pensjonatu czy gospodarstwa. Równe popularne są artykuły ogólnie opisujące jakieś zagadnienie i „przy okazji” wspominające o naszej ofercie – na przykład artykuł opisujący atrakcje turystyczne Zakopanego może zawierać tylko jeden akapit, w którym autor będzie polecał nasz obiekty wszystkim wybierającym się właśnie do Zakopanego – tym sposobem nasza oferta dotrze do osób które dotychczas poszukiwały w Internecie wyłącznie informacji dotyczących atrakcji danej miejscowości. Sposobów na wykorzystanie artykułów sponsorowanych w celach reklamowych jest bardzo wiele i ogranicza nas wyłącznie nasza pomysłowość.

Artykuł promujący obiekty z branży turystycznej można zamieścić na przykład na portalu Wypoczne.pl – wystarczy skorzystać z formularza w dziale Kontakt i ustalić warunki współpracy.

Reklamując się w Internecie bardzo wiele zależy od naszej pomysłowości / źródło zdjęć: pixabay.com

Media społecznościowe – zdobywaj obserwujących i polubienia

Ogromną popularnością w ostatnich latach cieszą się różnego rodzaju media społecznościowe – w naszym kraju najpopularniejsze na obecną chwilę to na pewno Facebook i Instagram, za nimi mamy serwisy takie jak Twitter, TikTok, Snapchat i inne. Założenie i prowadzenie konta jest darmowe – o ile mamy na tyle czasu i pomysłowości aby robić to samodzielnie. Celowo w poprzednim zdaniu wspomniałem o pomysłowości, ponieważ przebicie się z własnym profilem, wśród tysięcy innych (to właśnie wada darmowych rozwiązań) nie jest łatwe i właśnie dlatego, aby zyskać nowych „obserwujących” będziemy musieli promować naszą ofertę w pomysłowy sposób.

Jeśli należmy do osób które dobrze odnajdują się w mediach społecznościowych, szybko wyłapują nowe trendy i się do nich dostosowują to promocja na portalach społecznościowych może okazać się jednym z lepszych sposobów na pozyskiwanie Klientów.

Reklama kontekstowa

Ostatni sposób na promocję obiektu noclegowego to po prostu wykupienie reklam u popularnych gigantów internetowych takich jak Google (Google Ads) czy Facebook (Facebook Ads). Reklama kontekstowa tym różni się od tradycyjnych reklam, że wyświetla się wyłącznie w przypadku jeśli jest dopasowana do treści wyświetlanych na konkretnej stronie – w teorii oznacza to, że przykładowo reklama pensjonatu we Władysławowie wyświetli się osobie poszukującej jakichkolwiek informacji związanych z turystyką we Władysławowie. Wiele jednak zależy od właściwej konfiguracji kampanii reklamowej, co oznacza że konieczne będzie przeszkolenie się w tej kwestii lub wynajęcie firmy która zajmuje się tego typu kampaniami reklamowymi. Źle skonfigurowana reklama może generować spore koszty, nie przynosząc przy tym żadnych efektów w postaci Klientów.

Internet daje praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie promocji różnego rodzaju usług i produktów, a branża turystyczna jest w tej kwestii bardzo mocno rozwinięta. Powyżej wspomniałem o najbardziej popularnych, a przy tym nadal skutecznych i dających realne korzyści formach promocji. Cała reszta uzależniona jest od naszego budżetu, czasu który możemy na to poświęcić oraz naszej pomysłowości. Zachęcam do wypróbowania co najmniej kilku metod i sprawdzeniu która najlepiej spełnia nasze oczekiwania.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Program do faktur
Biznes 19 kwietnia 2021

Program do wystawiania faktur

Szukasz programu do fakturowania dzięki któremu łatwo i szybko wystawisz odpowiedni dokument? W takim razie ten artykuł dedykowany jest właśnie Tobie. Przekonaj się jak nowoczesne oprogramowanie dzięki wielu sprytnym i ...

Reklama obiektów noclegowych w Internecie
Biznes 14 maja 2021

Jak skutecznie reklamować obiekty noclegowe w Internecie?

Jesteś właścicielem niewielkiego pensjonatu, gospodarstwa agroturystycznego lub po prostu w jakiejś innej formie świadczysz usługi noclegowe i zastanawiasz się jak skutecznie promować swoją ofertę w Internecie? W tym krótkim tekście ...

BLOG P14.PL © 2021

Ta strona do działania wykorzystuje pliki cookies. Dalsze korzystanie ze strony oznacza zgodę na ich używanie. Wszystkie ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.

Rozumiem Opuść stronę