marketing

Marketing internetowy

Obecnie internet rozwija się na tyle szybko i oferuje coraz większych wachlarz usług, że staje się powoli medium numer jeden. Oznacza to, że zaczyna wypierać gazety drukowane, radio a nawet telewizję. Właśnie dlatego na dzień dzisiejszy jest chyba najbardziej skutecznym kanałem reklamowym i narzędziem marketingowym jednocześnie. Ponadto oferuje bardzo wiele możliwości dotarcia do potencjalnych odbiorców i zaktywizowania ich, co w przypadku na przykład reklamy telewizyjnej jest znacznie trudniejsze. Przyjrzymy się kilku najbardziej popularnym formom promocji w internecie.

Strona internetowa

Jakiś czas temu najbardziej popularna forma budowania marki i promocji, obecnie straciła nieco na rzecz mediów społecznościowych (moim zdaniem jest to trend chwilowy z uwagi na coraz większą cenzurę w mediach społecznościowych). Nadal jednak pozostaje bardzo ważnym elementem układanki w kontekście marketingu internetowego. Własna domena i strona internetowa z wszystkimi danymi firmy to podstawa w budowaniu wiarygodności i zaufania do marki. Strona internetowa ma tez ogromny plus – daje nam praktycznie nieograniczoną swobodę co do publikowanych na niej treści.

Reklama w internecie

Social Media

Obecnie jedno z najbardziej potężnych narzędzi marketingu internetowego. Pozwala nawiązać bardzo dobre relacje z klientami, daje szerokie pole do popisu w zakresie ich aktywizowania. Obecnie dwa najbardziej liczące się na naszym rynku portale to Facebook oraz Instagram. Co ważne – jeśli profil w social mediach prowadzimy samodzielnie, to jedyna rzecz którą inwestujemy to czas.

Reklamy

Koszt jest stosunkowo niewielki (w porównaniu do reklam radiowych czy telewizyjnych), a co ważne bardzo często istniej możliwość ich spersonalizowania – to znaczy dotarcia do wybranej grupy odbiorców, w zależności od wieku, płci czy zainteresowań. Najbardziej popularne do AdWords (reklama w Google) oraz FacebookAds (reklama na Facebooku).

Artykuły/materiały sponsorowane

Wielu właścicieli stron internetowych lub dużych profili społecznościowych za stosowną opłatą publikuje artykuły lub innego rodzaju materiały (zdjęcia, filmy) z naszym produktem lub opisem naszej firmy. Pozwala to dobrzeć bezpośrednio do wybranej grupy odbiorców i jednocześnie budować zaufanie. Istnieją serwisy specjalizujące się w pośrednictwie między reklamodawcami, a wydawcami.

Powyżej opisałem tylko kilka najbardziej popularnych narzędzi wykorzystywanych w marketingu internetowym. Co ważne – internet daje na tyle dużo możliwości, że ogranicza nas praktycznie tylko nasza wyobraźnia.

About the author